Навчання дітей бігу на заняттях з
фізичної культури
Біг
має ряд спільних з ходьбою структурних рис; циклічність рухів, їх
послідовність, перехресна координація рухів ніг і рук. Однак найхарактернішою
ознакою бігу, що відрізняє його від ходьби, є фаза «польоту»- безопорне
положення тіла після відштовхування ногою від землі. Порівняно з ходьбою, біг є
інтенсивнішим рухом. Він значно більше навантажує м’язовий апарат і особливо
дихальну та серцево-судинну системи.
Загальна
характеристика
|
Види бігу
|
Молодша група. В
молодшому віці рухи рук не енергійні, багато додаткових рухів, скованості
плечового поясу. Біг дрібним кроком на напівзігнутих в колінах ногах.
|
Біг з енергійним згинанням
рук у ліктях.
|
Для того, щоб домогтися
рівномірності бігу в спокійному темпі
|
Вихователь біжить
напрвляючим, підтримуючі дітей бігти швидко.
|
В другій молодшій групі
даються завдання, щоб пробігти відстань швидко
|
Гра «Хто швидше?» та різні
рухливі ігри з бігом.
|
Середня група. В цьому
віці у більшості дітей з’являється
хороша координація рухів при бігові. З’являється ритмічність. Але плечовий
пояс і руки часто дуже напружені. Крок залишається коротким, ноги слабко
виносяться вперед. Зберігається паралельна постановка стоп з перекатом з
п’ятки на носок, через те відштовхування в бігу не сильне, політ невеликий,
швидкість мала.
|
|
Значно збільшується в цьому
віці просторове орієнтування пери бігові, що дає можливість широко
використовувати ігри з бігом.
|
Рухливі ігри: «Знайди собі
пару», «У ведмедя у бору», «Кольорові автомобілі», «Пташки і кіт».
|
Спеціальні вправи для
вдосконалення навичок бігу використовуються в невеликій кількості. Вони
направлені на вирішення двох задач: розвиток рівномірності бігу та активний
винос вперед і піднімання стегна.
|
Біг через мотузки, обручі,
лінії на відстані до 100см.; дитина повинна бігти, наступаючи між ними тільки
однією ногою.
|
Діти вправляються в бігові,
виконуючи завдання на вдосконалення вміння орієнтуватися в просторі.
|
Біг, змінюючи напрям,
оббігати предмети; догнати свою пару і бігти разом. Такі завдання привчають
дітей збільшувати швидкість і бігти швидко.
|
Старша група. В старшій
групі необхідно вдосконалювати біг дитини, відпрацьовуючи деталі техніки
цього руху: невимушене тримання дихання, корпусу тіла і голови, спокійне і
рівне положення плечей, активні рухи руками, енергійне відштовхування і
піднімання стегна вверх. Спеціальна увага
в цьому віці приділяється вправам з виносом гомілки махової ноги
вперед. Тривалість бігу збільшується до 30-40 хвилин повільного бігу.
Інтенсивні форми бігу-змінне виконання, фронтальне виконання бігових вправ –
супроводжується ходьбою.
|
|
Оволодіння навичками
піднімання стегна і виносу гомілки махової ноги вперед.
|
Біг дистанції з переступанням
5-6 невисоких перешкод-довгі рейки, покладені на куб на висоту 10-15см.; натягнута резинка поперек залу
(важливо, щоб перешкода долалась біговим кроком, а не стрибком), нога
опускається на передню частину стопи.
|
Вдосконалення бігових рухів і
збільшення швидкості бігу
|
Біг в парах, змійкою на
похилій поверхні, з пролізанням в обруч; перестрибування «канави»; рухливі
ігри з ловінням і вивертанням.
|
Підвищення швидкості бігу
|
Біг зі зміною темпу,
човниковий біг з переносом предметів, біг наввипередки.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар